Mammon, o którym szerzej pisałem w poprzednim artykule, jest obecnie postrzegany jako demon bogactwa (i związanej z nim władzy). Nic więc dziwnego, że osoby, które decydują się na współpracę z nim, to przede wszystkim magowie pragnący większych przychodów oraz zabezpieczenia swoich obecnie posiadanych dóbr. Oczywiście, nie tylko magowie mogą poprosić go o pomoc – w zasadzie może to zrobić każdy, osobiście lub poprzez pośrednictwo wybranego maga.

Czy każdy może wykonać rytuał dla Mammona?

Każdy rytuał rządzi się swoimi własnymi prawami i powinien zostać wykonany przez odpowiednio przygotowaną do tego osobę. Należy wyraźnie podkreślić, że wykonywanie rytuału przez osobę niedoświadczoną, która nie przeszła magicznej inicjacji, nie zna zasad ochrony samego siebie i swojego otoczenia, a w szczególności nie wie, jak zachować się podczas rytuału, może przynieść jej więcej szkody niż pożytku.

I nie oznacza to wcale, że sam Mammon zrobi coś tej osobie. Jednak jego wpływ może być zbyt przytłaczający dla wykonawcy, co zaowocuje zmianą jego zachowania w codziennych sytuacjach związanych z bogactwem (np. stanie się człowiekiem zbyt skąpym, mimo że jego dochody rzeczywiście odpowiednio się powiększą, jak oczekiwał podczas rytuału, albo będzie miał obsesję na punkcie bogactwa i władzy). Jest jeszcze bardziej prawdopodobne, że jeśli zostaną nieodpowiednio wykonane poszczególne kroki rytuału, może dojść do zaproszenia negatywnych energii i negatywnie nastawionych istot. Ich pozostanie w okolicy niedoświadczonego maga i wpływ będą wówczas przejawiać się na różne, nieprzyjemne sposoby.

Z tego powodu osoby, które nie czują się na siłach lub nigdy wcześniej nie zajmowały się magią rytualną, powinny skontaktować się z bardziej doświadczonym magiem, aby to on wykonał rytuał w ich imieniu.

Elementy niezbędne do przygotowania rytuału

Jeśli jednak ktoś chciałby samodzielnie przeprowadzić rytuał poświęcony Mammonowi, powinien zacząć od zgromadzenia niezbędnych do niego elementów. Nie wszystkie z nich są obowiązkowe, jednak każdy jest pomocny, by rytuał miał większą moc. Należą do nich:
• sigil – symbol, który działa jako bezpośrednie połączenie z energią Mammona; służy do skupienia intencji i nawiązania łączności; może być narysowany lub wydrukowany, a po samym rytuale powinien być przechowywany z szacunkiem i w bezpiecznym miejscu;
• świece – zielona lub złota (w całości, nie pomalowana na zewnętrznej stronie), które symbolizują bogactwo i dobrobyt;
• kryształy, które są symbolami bogactwa i powodzenia materialnego – cytryn („kamień kupców”, przyciąga bogactwo i dobrobyt); piryt („złoto głupców”, do manifestowania bogactwa i obfitości); zielony awenturyn („kamień możliwości”, zwiększa szczęście i dobrobyt);
• olejki eteryczne – są tradycyjnie kojarzone z przyciąganiem bogactwa i obfitości; służą do namaszczania świec, kryształów czy sigilu; pomagają przyciągać pozytywną energię finansową; mogą nimi być cynamon, goździk i paczula;
• kadzidła – służą oczyszczeniu przestrzeni i przywołują energię obfitości, a także zachęcają Mammona do przybycia; warto wykorzystać tradycyjnie wiązane z bogactwem zapachy, takie jak kadzidłowiec, mirra i drzewo sandałowe; do wstępnego oczyszczania przestrzeni zalecana jest jednak biała szałwia;
• inne dary kojarzące się z bogactwem i ofiarą dla bóstwa;
• pentakl – popularny symbol bogactwa, który uziemia, skupia energię i pomaga ukierunkować oraz zakotwiczyć intencję rytuału;
• lustro – może odbijać światło świecy i wzmacniać energię, tworząc pętlę zwrotną, która wzmacnia ogólną moc rytuału;
• przedmioty ofiarne symbolizujące bogactwo i dobrobyt, takie jak starożytne monety, miniaturowe sztabki złota, klejnoty czy biżuteria;
• dzwonek – pomaga w podniesieniu wibracji i oczyszczeniu przestrzeni, tworzy swoiste sacrum, otwiera duchowe portale; jego dźwięk symbolizuje otwarcie i zamknięcie rytuału i pomaga w utrzymaniu wysokiego poziomu energii;
• athame (lub jego odpowiednik w zależności od przyjętej przez danego maga konwencji) – niezbędny do wykonania magicznego kręgu i trójkąta;
• kawałek papieru i pióro do narysowania sigilu.

Ewokacja czy inwokacja?

Ewokacja służy do przyzwania istoty poza ciało samego maga. Pozwala na komunikację z przyzwaną istotą, ale nie dopuszcza do nawet chwilowego połączenia jednostek.
Inwokacja to z kolei przywołanie do wnętrza własnego ciała w celu uzyskania od danej istoty pomocy poprzez użyczenie mocy, zdolności i cech.

Z praktycznego punktu widzenia ewokacja Mammona może wydawać się łatwiejsza, podczas gdy inwokacja – trudniejsza. Poniżej znajdują się krótkie opisy obu typów rytuałów.

Niezależnie od wyboru, oba typy rytuału powinny odbywać się w cichym miejscu, które zapewnia odpowiednie odizolowanie i chroni przed jakimikolwiek zakłóceniami.

Ewokacja Mammona

Podczas ewokacji Mammona warto zacząć od przygotowania sobie czystej, jasnej i sprecyzowanej intencji. To oczywiste, że zostanie przywołany w celu poprawy sytuacji materialnej. Nie należy jednak ograniczać się do ogólnikowego „chcę być bogaty”. Intencja powinna być precyzyjna, spersonalizowana i odzwierciedlać dokładnie to, czego naprawdę pragnie mag i co jest w stanie osiągnąć (i radzić sobie z tym).

Kolejnym krokiem jest wejście w trans podczas medytacji. Warto zacząć od około 20 minut medytacji, w czasie której powtarzane jest enn Mammona:
Tasa Mammon on ca lirach.
Mantra ta pomaga w zaproszeniu Mammona do udziału w rytuale. W następnym kroku należy wyobrazić sobie, że mag przebywa już w obecności Mammona. Powinien pozostać przy tym zrelaksowany fizycznie i zagłębiony w transie. To moment na wizję i obserwację.

Po jej doświadczeniu należy narysować sigil Mammona na kartce papieru, co pozwoli na uczestnictwo nie tylko świadomości, ale też fizycznych intencji w całym procesie. Po narysowaniu sigilu należy go podnieść dominującą ręką, spojrzeć na niego i nakierować na niego swoją energię. Może być pomocne ponowne intonowanie enn w czasie ukierunkowywania energii.

Na tym etapie mag powinien wyczuć obecność Mammona. Może to być subtelne mrowienie, poczucie ciepła lub chłodu w kończynach, nietypowe odgłosy.

To także moment na wyrażenie swojego pragnienia i poproszenie o pomoc. Należy uczynić to w odpowiedni sposób – z szacunkiem wobec Mammona, ale bez zbędnej uniżoności. Podczas ewokacji to przyzwany demon ma pomagać, więc w pewien sposób mag stoi w hierarchii wyżej od niego. Kontakt ten powinien jednak opierać się na wzajemnym szacunku i godności.

Po wyrażeniu pragnienia następuje zakończenie rytuału poprzez wypowiedzenie podziękowania. Może ono przybrać na przykład taką formę:

Dziękuję Ci, Mammonie, za pomoc! Teraz idź i zapewnij mi …………… Niech żyje Mammon!

Inwokacja energii Mammona

Inwokację należy rozpocząć od przygotowania niezbędnych przedmiotów (lub przynajmniej większości z nich), a także od wybrania spokojnego, cichego miejsca, które pozwala na naprawdę długą i głęboką medytację oraz wizualizację.

Pierwszym krokiem jest oczyszczanie wybranej przestrzeni za pomocą białej szałwii. Taki proces pozwoli na przygotowanie przestrzeni rytualnej i usunie ewentualne negatywne energie, które mogły się tam wcześniej zgromadzić. Dzięki temu w rytuale będą uczestniczyć tylko pozytywne energie.

Drugi krok to mentalne przygotowanie. Należy poświęcić kilka minut na medytację, oczyszczenie umysłu i skoncentrowanie się na swoich celach finansowych. Zapewni to późniejsze, mocne połączenie z Mammonem.

Teraz pora rozpocząć rytuał. Na początek powinien rozbrzmieć dzwonek, który symbolizuje oficjalny początek rytuału. Kolejnym krokiem jest zapalenie zielonej lub złotej świecy, które oświetlają finansową ścieżkę i są symbolem energii Mammona.

Na kartce papieru należy następnie narysować sigil Mammona, skupiając na nim swoją intencję i cele finansowe. Symbol ten działa jako bezpośrednie połączenie z energią Mammona, dlatego tak ważne jest nasycenie go swoją intencją.

Po narysowaniu sigilu przychodzi moment na wyrecytowanie inwokacji do Mammona. W inwokacji należy zaprosić go do pomocy w przedsięwzięciach. Inwokacja powinna być wypowiedziana własnymi słowami i może zaczynać się na przykład od:
Mammonie, strażniku bogactwa, wzywam Cię, abyś obdarzył mnie mocą przyciągania i podtrzymywania dobrobytu…

Używając athame (lub jego odpowiednika), należy narysować magiczny krąg wokół swojej świętej przestrzeni. Krąg ten działa jak bariera ochronna, zapewniając, że tylko pozytywne energie mogą wejść do środka. Wewnątrz kręgu należy z kolei narysować trójkąt, w którym umieszczone zostaną sigil i inne narzędzia rytualne. Trójkąt skupia energię i intencje rytuału, wzmacniając jego skuteczność.

Trzymając athame w swojej dominującej ręce mag powinien stanąć wewnątrz kręgu i zamknąć oczy. To pora na wizualizację potężnego strumienia złotego światła, który przepływa przez athame do ciała maga. Światło to reprezentuje energię Mammona. Należy skierować tę energię do swojego wnętrza, pozwolić jej na przeniknięcie i wypełnienie ciała mocą przyciągania bogactwa i zarządzania nim. Ważne jest głębokie skupienie na tej wizualizacji i dostrzeganie samego siebie otoczonego aurą złotego światła.

Po wizualizacji należy wyrecytować inkantację odnoszącą się do bogactwa. Można uczynić to po łacinie lub po polsku. Inkantacja powinna zostać wypowiedziana wielokrotnie, za każdym razem podnosząc wibracje rytuału i wzmacniając jego energię. Ważne jest rezonowanie intencji i słów, co pozwoli na zwiększenie mocy.
Divitiae et abundantia veniant ad me, per potestatem Mammonis, impero opulentiam et prosperitatem. Divitiae fluant ad me, nunc et semper.
Tłumaczenie: Bogactwo i obfitość przychodzą do mnie, przez moc Mammona, nakazuję bogactwo i dobrobyt. Niech bogactwo płynie do mnie, teraz i na zawsze.

Po inkantacji należy umieścić kryształy wokół trójkąta, aby wzmocnić energię rytuału. Każdy kryształ ma unikalne właściwości, które pomagają przyciągać i wzmacniać bogactwo. Przygotowane wcześniej ofiary należy umieścić wewnątrz trójkąta jako podarunek dla Mammona.

Po tym przygotowaniu można usiąść w kręgu, mając przed sobą tójkąt. Warto mieć przygotowane dwa dodatkowe kryształy, aby na tym etapie wziąć po jednym do każdej ręki. Mag powinien zamknąć oczy i wziąć kilka głębokich oddechów. W tym momencie ważna jest dokładna wizualizacja otaczającego go promiennego złotego światła, reprezentującego energię bogactwa Mammona. Mag musi zobaczyć samego siebie osiągającego swoje cele finansowe w najdrobniejszych szczegółach, poczuć związane z tym emocje radości, bezpieczeństwa i wdzięczności. Emocje muszą być odczuwane tak, jakby cele już zostały osiągnięte i były powodem do poczucia szczęścia. Należy utrzymać wizualizację przez co najmniej 10-15 minut, co pozwali wzmocnić się energii i intencjom maga.

Po wizualizacji można wyrecytować dodatkowe inkantacje, które rezonują z celami finansowymi. Mogą to być spersonalizowane lub tradycyjne inkantacje odnoszące się do bogactwa. Po ich wypowiedzeniu należy spędzić kilka minut w głębokiej medytacji, koncentrując się na bogactwie i obfitości, które mają zostać przyciągnięte. Taka wizualizacja wzmacnia połączenie z Mammonem i intencje.

Na ostatnim etapie należy wyrazić swoją wdzięczność Mammonowi za jego pomoc, podziękować mu za jego obecność i bogactwo, które wnosi do życia człowieka, który zdecydował się na współpracę z nim. Ten akt wdzięczności pomaga w utrzymaniu pozytywnej i pełnej szacunku relacji z Mammonem.

Ostatnim krokiem jest delikatne zgaszenie świecy, które sygnalizuje koniec rytuału. W tym momencie ważna jest wizualizacja, jak energia rytuału zostaje zapieczętowana, a droga prowadząca do celów finansowych maga zostaje zapoczątkowana. Na koniec powinien rozlec się dźwięk dzwonka, symbolizujący, że mag wychodzi ze strefy sacrum.

Po zakończeniu rytuału należy przechowywać sigil, kryształy, dary i wszystkie narzędzia rytualne w bezpiecznym miejscu, ponieważ przechowują one energię rytuału. Można użyć tych narzędzi w przyszłych rytuałach, aby wzmocnić swoje połączenie z Mammonem i nadal przyciągać bogactwo i dobrobyt.


Scroll Up